حقایق جالب در مورد فرانسه (۳)
نوشته شده توسط : آرتا

 

  1. Marcel Proust A la recherche du temps pedula این رکورد را به عنوان طولانی ترین رمان جهان حفظ می کند – شاهکار ۱۳ جلدی آن، به عنوان یادآوری چیزهای گذشته، بیش از ۳۰۰۰ صفحه طول می کشد و دارای هزاران و صدها رشته متضاد است. جلد اول در سال ۱۹۱۳ منتشر شد.
  2. حمل حلزون های زنده در یک قطار با سرعت بالا در فرانسه بدون بلیط خلاف قانون است. – در واقع، هر حیوان اهلی زیر ۵ کیلوگرم باید در فرانسه هزینه مسافرتی داشته باشد. در سال ۲۰۰۸، یک فرانسوی جریمه شد زمانی که او در حال حمل رسن در TGV بود، هر چند که بعد از آن رفع شد.
  3. قدیمی ترین صدای ضبط شده انسان، فرانسوی است – یک قطعه ۱۰ ثانویه از آهنگ Au Clair د لا لونه توسط فرانسوی مخترع ادوارد-لئون اسکات د مارتینو در مقاله ای در ۹ آوریل ۱۸۶۰ ثبت شد.
  4. فرانسه بعضی از نویسندگان و متفکران معتبر جهان را در دهه ۱۷ میلادی، دکارت و پاسکال، Voltaire در ۱۸th، Budelleer و Flaubert در ۱۹th و Sartre و Camus در ۲۰th تولید کرده است. تا به امروز، فرانسه ۱۵ جايزه جايزه نوبل ادبيات را برده است.
  5. بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری در جهان، Tour de France، بیش از ۱۰۰ سال است که با اولین رویداد در تاریخ ۱ جولای ۱۹۰۳ برگزار می شود. هر جولای، دوچرخه سواران در حدود ۳۰۰ کیلومتر (۲۰۰۰ مایل) در سرتاسر فرانسه در چند مرحله بیش از ۲۳ روز، با سریع ترین دوچرخه سوار در هر مرحله با پوشیدن پیراهن معروف زرد

تور فرانسه همراه با آرتا البرز





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: